Wandeling 8 maart 2020

Op zondag 8 maart verzorgen we weer een cultuurhistorische wandeling door het gebied De Nieuwe Warande, Hazennest en Zwaluwenbunders.

Tijd: 10-12 uur. Kosten € 2,50
Startpunt: Brasserie Valentijn, Molenhoefstraat 44 Udenhout.

Een ervaren gids staat dan klaar om u rond te leiden door het gebied waar archeologische opgravingen van de afgelopen jaren het verhaal vertellen van het leven en werken van bewoners duizenden jaren geleden.Verder vertellen toponiemen en landschapsrelicten iets over hoe het landschap er vroeger uitzag en hoe het door de mens in het verleden werd gebruikt.

Zin om mee te wandelen?
Meld je hier aan.

gallery/nieuwe warande wandelaars 1

Doe je 2 nov. met ons mee op de nationale natuurwerkdag?

Op zaterdag 2 november 2019 doen we mee aan de nationale natuurwerkdag. We gaan dan samen aan de slag om een stukje van De Nieuwe Warande nog mooier te maken. We werken aan het onderhoud van de poelen en het bloemrijke grasland bij de Rugdijk.

Belangstelling? Meld je hier aan

Heb je vragen? Mail ons of bel ons:

gallery/impressie 3

Prik wat zwerfvuil mee weg!

Na de zomer ruimen we samen wat zwerfvuil op langs een paar wegen en paden in De Nieuwe Warande. De gemeente Tilburg stelt daarvoor prikkers beschikbaar en komt het verzamelde vuil ophalen. Wil je meedoen? De datum is nog niet bekend. Meld je per mail aan:

stichtingnieuwewarande@gmail.com

Dan houden we je op de hoogte.

gallery/nieuwe warande vuil prikken

Wandeling 15 september 2019

Op zondag 15 september verzorgen we een cultuurhistorische wandeling door het gebied De Nieuwe Warande.

Tijd: 10-12 uur. Kosten € 2,50.

Er zijn al veel belangstellenden. Je kunt je daarom niet meer voor deze wandeling aanmelden.

In het voorjaar doen we hem nog een keer. De datum volgt later.