gallery/nieuwe warande natuur 4

Ommetje Nieuwe Warande

We hebben een schitterende bewegwijzerde wandeling uitgezet van 4 kilometer door de Nieuwe Warande, het Ommetje. Een indruk van de wandeling krijgt u in deze videoMeer informatie over de route vind u door hier te klikken.

Nieuwe wandelpaden

We zouden graag meer onverharde wandelpaden zien in ons gebied, zodat we er al wandelend nog meer van kunnen genieten.

Daarvoor zijn we hard aan het werk, in overleg met de gemeente Tilburg en andere belanghebbenden.

Groepswandelingen

En paar keer per jaar organiseren we wandelingen waar u aan deel kunt nemen. Tijdens deze wandelingen vertellen we interessante informatie over de dieren en planten in het gebied, of over de historie.

We kondigen deze wandelingen aan op de homepagina van onze website en op facebook.

Wandeling cultuurhistorie

We hebben een wandeling gemaakt langs12.000 jaar geschiedenis van De Nieuwe Warande. De route is 5 km en u kunt deze op elk moment lopen. Hij is namelijk in samenwerking met IVN Oisterwijk beschikbaar via de IVN-route-app. Tijdens het wandelen ziet u op uw telefoon interessante wetenswaardigheden over het gebied.

Startpunt: Brasserie Valentijn, Molenhoefstraat 44 Udenhout.

U kunt de app gratis downloaden via de Apple- en Google store. Na het downloaden van de route kunt u deze offline gebruiken.

gallery/waalwijkseweg-6-uhout-1967 (1)
gallery/nieuwe warande wandelaars 1